2011. február 23., szerda

Vágjunk bele - 2008. 07. 22. 9:27:56


Szóval ott tartottam, hogy feltelepítettem a linuxot. Kicsit furcsa volt nekem mert hallottam róla egy-két dolgot, hogy ez azért nem olyan egyszerű, mint a win. Sebaj belevágtam. Feláll a rendszer megadom a felhasználó nevem és a jelszavam, belépek.

Ami fogadott a következők voltak: (amin ámultam és bámultam)

-Wireless autómatán megy
-Bluetooth szintén
-Semmilyen dirvert sem kell telepítgetnem (kivétel a videókártya de arra még rátérek)
-kicsit furcsa kinézet, de abszolút megszokható, használható
- alapból rengetek program mint pl.: Szövegszerksztő, msn szerű kis progi, kép szerkesztő, stb stb.

Tömören ennyi, az első benyomás, de ez fokozódott egyre inkább.
Gondoltam átállítom a megjelenést mert ez így nekem nem annyira tetszik. 
//--Rendszer/Beállítások/megjelenés--//
Mindent beállítottam nagyon zsír, el is értem az utolsó fülre (mi a szösz?) Vizuális effektek.
3 menüpont közül lehet választani ami egyértelmű. MAximálisra állítom a vizuális effektek szintjét.
a Következő üzenet fogad: Ahhoz hogy ezt bekapcsoljam szükség van az nvidia driverre. 
(nem meglepő nemlehet mnden tökéletes--gondoltam) Klikk az OK-ra.
Nah barátaim ami most fogadott azon beszartam. Hirtelen feljött egy ablak hogy akarom-e telepíteni ezt és ezt. Mondom persze miért is ne!. AUTÓMATÁN LETÖLTI a videókártya drivert és AUTÓMATÁN FELTEEPÍTI is azt!!!
Mondom ez igen nem egy hülye oprendszer az tény. Ezek után hasonló kellemes élményekben volt részem és sok sok utána ovlasásban amit a későbbiekben kifejtenék, de előbb egy kis hasznos információ.

Ahhoz hogy egy programot fel tudj rakni nem kell mást tenned mint:
1. rendszer/adminisztráció/synaptic csomagkezelő
Klikk a kereső gombra beírod a program nevét (ami természetesen linuxos)
2. alkalmazások/kellékek/Terminál
Parancs: sudo apt-get install program neve/csomag neve
ezután a parancs után valózínűleg kéri a root jelszót amit a telepítésnél adtunk meg
3. alkalmazások/Hozzáadás/eltávolítás (nem igazán használtam)
Frissíteni a listát, kiválasztani amit szeretnénk, majd telepítés

A linux frissítése:
Rendszer/adminisztráció/frissítés kezelő
további lépések egyértelműek

Hasznos oldalak amik a továbbiakban jól jöhetnek:
Ha a firefoxot elindítjuk alapból ez fogad : http://ubuntu.hu/kozremukodes
Ubuntu forum amin sok hasznos információ van csak keresni kell:http://ubuntu.hu/forum
 (ezekre ez oldalakra regisztráció ajánlott)

Linux parancsokat itt lehet találni.

Nagyon hasznos, érdemes megnézni!! Szinte kötelező!


A továbbiakban szépen sorban mondom az oldalak címét amit érdemes megnézni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése