2011. február 23., szerda

Laptop energiamegtakarítás - 2009. 06. 26. 14:14:36

Üdv!
Mivel sokan használnak laptopot, köztük én is, ezért eszembe jutott, hogy jó lenne valami program amivel megnövelhetem az üzemidőt amikor akkumulátoron vagyok.

Meg is van a program, a neve: Kpowesave
Telepítése:
Alkalmazások -> Hozzáadás/Eltávolítás-> keresésbe beírjuk a nevét
Felrakjuk.
Ezután a programot az Alkalmazások->Rendszereszközökben találjuk.
Tehát, ha akarjuk akkor mi szabályozhatjuk hogy mikor kapcsoljon be a program ill. ki. Én személy szerint automatára állítottam mégpedig úgy, hogy az Indítópultban (régi neve Munkamenet) hozzáadtam az automatikusan induló programok közé. (parancs: Kpowesave, Név: tetszőleges)
A program jól érzékeli azt hogy mikor van a laptop hálózaton, illetve akkumulátoron.
Amikor kihúzom a töltőt akkor szépen átvált energia gazdálkodó üzemódra, hiszen én így állítottam be:).
Ebből következik, hogy akkor amikor a töltőt bedugom átvált a maximális teljesítményre.
Lehet vele szabályozni mindent ami csak az energiával kapcsolatos, processzor teljesítményt, képernyő fényerő, képernyő kikapcsolás  stb stb.
Ami kicsit hiányolok benne az az, hogy a mereveemezeket nem lehet beállítani, arra gondolok itt, hogy mennyi tétlenség után kapcsoljon ki, ill. be. 
 Alapból 4 séma van benne amiket természetesen szabadon állítgathatunk:
- Teljesítmény
-Energiatakarékosság
-Bemutató
-Zajszint
A névből lehet következtetni, hogy melyik séma hogyan is van beállítva.
 Energia takarékossággal kapcsolatban tudom ajánlani a következő oldalt: http://bagojur.blog.hu/tags/ubuntu
 Jó energiagazdálkodást, sok sikert.

2 megjegyzés:

  1. Hali!

    Van rá mód, hogy működjön a Kpoversave 11.10-es Ubuntun is?

    VálaszTörlés
  2. Szia! Az az igazság, hogy már jó ideje nincs meg a laptopom, a kpwersaver-t sajnos nem találtam. Ami meg azt illeti nem mindig szerencsés, KDE progit futtatni gnome alatt.

    Utánanéztem azért a dolgoknak, és ha minden igaz van alapból van energiagazdálkodás már a rendszerben.

    VálaszTörlés