2011. február 23., szerda

Hasznos dolgok amivel megküzdöttem! - 2008. 08. 07. 16:20:28

Nah hali!

Most egy pár hasznos dolgot írnék le, hogy én mit hogy csináltam, hogy működjenek bizonyos dolgok!

Kezdjük is el!



Hang/előlapi panel!

Az volt a problémám, hogy amikor bedugom, a fülhallgatót a Laptopba ugyanúgy szól tovább a hang a hangszórókon.

Megoldás:
Nyitsz egy terminált!
beírod: gksu gedit /etc/modprobe.d/alsa-base.conf
megnyílik egy szöveges file, ahhoz hozzáadod ezt a sort:
options snd-hda-intel model=targa-dig

Mentés, újraindítás!
Aztán tálcán a hangerőszabályzóra jobb klikk hangerőszabályzás, és kapcsolók fül, kipipálni a kis négyzetet és kész is!


A World of warcraft telepítése:

Ha nem lenne fent a Wine akkor telepítsük fel:
Terminál: 
Beírod: Sudo apt-get install wine
Utána a telepítésnél megadott root jelszót beírod, vagy ha ilyen nem votl akkor a felhasználód jelszavát!
És kész is! 
a wine configugárálásánál én csak winxp-re állítottam és a hangnél alsa-thasználok, mást nem nagyon kell állítani.
A telepítés: 
Mielőtt hozzá fogsz cisnáld meg ezt:
nyitsz egy terminált: 
Beírod: glxinfo| grep rendering
engedélyezed az az "Y"
Ezzel gyorsabban fog majd futni a wow, a töltögetések nálam gyorsabbak lettek.

Én úgy telepítettem, hogy egy wines partícióról átmásoltam, vagy arról futtattam.  Én speciel jobbnak láttam a wines partícióról futtatni.
A játék indítása:  
asztalon új indítóikon (feltételezzük, hogy a jatekok partíció/world of warcraft mappában található a játék)
Első módszer:
A parancs után hozzáadjuk ezt: "-opengl"
akkor így kell kinéznia a parancsnak: 
"/media/jatekok/World of Warcraft /Wow.exe" "-opengl"
Második módszer:
Belépsz a world of warcraft mappába, ott megnyitod a WTF mappát
azután megkeresed a config.wtf file-t és megnyitod szövegszerkesztővel és hozzáadod ezt a sort:
Set gxApi  "opengl"

Ha az első módszerrel jártál el akkor az indító ikonnal kell indítani a játékot, amennyiben a máodik módszerrel akkor indíthatod a játék mappájából, vagy csinálhatsz neki egy indítóikon az asztalra.

Jótanács: Ha sok addons-t használsz és akad a játék, akkor javaslom kitörölni az addons-okat és csak azokat felrakni ami tényleg kell.


Opera és java telepítése:

Először fel kell rakni az operát:
Letöltjük innen: http://www.opera.com/download/
Felrakjuk.
Ezek után tálcán:
Alkalmazások/ Hozzáadás/eltávolítás
Megkeressük a java-t és feltelepítjük.
Ha kész van megnyitod az operát és:
 Eszközök/beállítások/haladó/tartalom/java beállítások
Megadod a java elérési útját, tehát bemásolod ezt:
/usr/lib/jvm/java-6-sun/jre/lib/i386

Ezek után beárod az operát, nem árt egy újraindítás és ha mindenigaz menni fog a java.


  Awn manager telepítése avagy macosx tálca telepítése.

Az alsópanelt én töröltem, de előtte ami kell róle rakd be a felső panelba.
Utána:
1, A rendszer-->adminisztráció-->szoftverforrások-->harmadik fél fülön állítsd be a következő repot:
deb http://ppa.launchpad.net/awn-testing/ubuntu hardy main
deb-src 
http://ppa.launchpad.net/awn-testing/ubuntu hardy main

2, Ha megvan akkor frissítsd a tárolókat, de akár be is zárható az ablak
3, vedd elő a konzolt és írd be:
sudo apt-get install awn-manager-trunk awn-extras-applets-trunk
4, Kész is van a telepítés. Indításához a kellékek--> Awant Window Managerre kell kattintani! Ha azt akarod, hogy automatikusan induljon ezentúl, akkor
5, rendszer-->beállítások-->munkameneten vegyél fel egy új alkalmatást. A neve legyen mondjuk    AWN a parancs pedig avant-window-navigator
Nagyon jó kis program én is ezt használom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése