2011. február 23., szerda

Képfájlok bemuontulolása/leválasztása parancssorból - 2009. 06. 29. 17:27:16

Írtam már ezzel kapcsolatosan, de annál egy programról írtam.
Most nem használunk programot hanem az ubuntu terminálját fogjuk használni.

Tehát akkor van egy iso file-unk mégpedig a saját mappánkba.
Úgy szoktam, hogy csinálok egy iso mappát a /media könyvtárba és abba csatolom a lemezképeket.
Aztán: 
Nyitunk egy terminált.
1, Sudo su
2, A parancs általános formája mount MIT HOVA  
    mount /home/saját könyvtár/lemezkép.iso /media/iso -o loop
Ezzel már be is csatoltuk a könyvtárba az iso lemezképünket.
Ha le akarjuk választani akkor én úgy szoktam, hogy beírom a terminálba a következőt:
umount -a 
Ez a parancs minden csatlakoztatott dolgot kiszed, ennek az a hátránya, hogy az NTFS partíciókat is kiszedi, de ezekkel nem kell szórakozni hiszen a Helyek -> számítógép menüpont alatt rákattintunk a partícióra és máris újra be van csatolva.

Először bonyolultnak tűnhet, meg megijedünk hogy úristen terminál meg minden, de nem kell, speciel én ezt szoktam használni mert nagyon gyors és nem fot aháttérben külön program sem.
Remélem segített:).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése